"Relikvie pochádzajú z čias povier a mali by sme sa ich zbaviť…"

Ani jeden katolík nikdy netvrdil, že relikvie majú “magickú silu”. Podstata svätenín je opakom mágie.V mágii sa nejaký materiál pokladá za príčinu niečoho duchovného.Nižšia príčina by mala vyvolať vyšší efekt. Sviatosti ani sväteniny nenútia Boha, aby konal istým spôsobom. Ich použitie závisí od Boha, ktorý spôsobil ich účinnosť. Ich efekt je pôvodom božský, nie prirodzený. To Boh nariaďuje použitie relikvií, nie je to teda úloha kňazov, ktorí vlastnou mocou prekonávali moc Boha, ako to robí mágia.
Klasický argumnet proti relikviám je založený na relikviách Svätého kríža. hovorí sa, že keby sa všetky údajné kúsky Svätého kríža dali na jedno miesto, získali by sme dosť dreva na postavenie menšej lode. Čo teda s tým? Francúz Rohault de Fleury roku 1870 katalogizoval všetky relikvie Svätého kríža, vrátane tých, o ktorých sa hovorilo, že existovali, ale medzitým sa stratili. Zmeral všetky kúsky a odhadoval objem tých, ktoré chýbali. Potom to všetko spočítal a zistil, že keby sa všetky kúsky zlepili dokopy, nevytvorili by viac ako 1/3 kríža. Škandál teda nebol v tom, že by sme mali príliš veľa dreva, škandál bol, že sme väčšinu Svätého kríža po jeho nájdení opäť stratili.
Sú niektoré relikvie falošné? Existujú napodobeniny? Áno. Ale vo väčšine prípadov sa o relikviách buď vie, že sú pravé, alebo existujú nejaké dôvody, pre ktoré to predpokladáme, aj keď nie je možný úplný dôkaz.
Zapamätajme si, čo hovorí o relikviách Cirkev. Netvrdí, že majú nejakú magickú silu. Nič v samotnej relikvii ani vo svätenine, či už to je Petrova kosť, alebo voda z Lúrd, nemá liečivú moc. Cirkev iba hovorí, že relikvie sú prejavom Božích zázrakov a v tomto učení sa pridŕža Písma. Kritici však povedia, že nie, lebo Písmo o relikviách nehovorí nič. Je to však tak? Pozrime si teda, čo hovorí Písmo: Elizeove kosti oživili mŕtveho muža (2 Kr 13,20-21), žena, ktorá sa dotkla obruby Kristovho plášťa, bola uzdravená z krvotoku (Mt 9, 20-22), chorí sa uzdravili, keď na nich padol Petrov tieň (Sk 19, 11-12). Ak toto nie sú príklady použitia relikvií, čo to teda je?
Každý, kto dnes zavrhuje všetky katolícke relikvie ako podvrhy, mal by odmietnuť aj tieto biblické opisy ako podvrhnuté.

 

2.00 avg. rating (66% score) - 1 vote
Uverejnené v Katolícke zvyky, zbožnosť a disciplína

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Prekvapenie pre teba
Myšlienka dňa:
Keď si to láska vyžaduje, je dobre povedať blížnemu nielen čo je potrebné pre jeho poučenie, ale aj čo je potrebné pre jeho útechu.
Sv. František Saleský