Ahojte. Tu mi môžete napísať.

Deň čo deň sa vzájomne povzbudzujte, kým trvá to dnes, aby nikoho z vás nezatvrdilo mámenie hriechu.

Znášajte sa navzájom a odpúšťajte si, ak by mal niekto niečo proti druhému. Ako Pán odpustil vám, tak aj vy!


 Meno *
 Email
 Web
 Správa *
* Povinné

Antispam kontrola
Pred odoslaním odkazu opíšte kontrolný kód.
3 + 3=

(786)
(756) Čo tu napísal Jozef?
21 august 2023 11:17:40

Ježiš Kristus ustanovil apoštola Petra za hlavu cirkvi a zveril mu v nej najvyššiu duchovnú moc. Táto moc sa neobmedzovala iba na počiatočné štádium cirkvi, ale trvá ako základný prvok v nositeľoch primátu, ktorými sú nástupcovia apoštola Petra na rímskom biskupstvom stolci. Táto katolícka téza opiera sa o tri klasické miesta Písma, o tri výroky Pána Ježiša:
- Ježiš prisľúbil Petrovi prvenstvo /Mt 16, 17 - 19/;
- poveril ho upevňovať bratov vo viere - a jemu sľúbil stálosť vo viere /Lk 22, 31/;
- konečne po zmŕtvychvstaní udelil mu najvyššiu pastiersku moc /Jn 21, 15/

Dôkaznú silu týchto textov - ako i pozadie umocňuje ešte prednostné postavenie, ktoré mal Peter v zbore Dvanástich tak za Ježišovho pozemského života ako aj po nanebovstúpení v rodiacom sa cirkevnom spoločenstve.

Nemožno mi súhlasiť s tým, čo tu napísal Jozef, lebo je to jeho výklad textu "prisľubenia primátu", a má námietky proti katolíckemu výkladu.

V zbore Dvanástich a v čase zrodu cirkvi zaujímal Peter apoštol zvláštne postavenie. Vysvitá to z celého NZ: v evanjeliu sa spomína Peter 114 raz a v Sk 57 krát; kým Ján, ktorý prichádza po Petrovi najčastejšie uvádza sa v evanj. iba 38 raz a v SK 8 krát. Toto zreteľné vyzdvihovanie Petra nemôže byť náhodné, ani ho nemožno vysvetliť z jeho sangvinickej povahy.
Pán Ježiš zvlášť vyznačil Petra: jeho povolanie súvisí so zázračným rybolovom, pri ktorom bol Peter v popredí /Lk 5, 1 - 11/. Jeho dom slúžil Pánovi za prístrešie /Mk 1, 29n/; z jeho lodičky kázal /Lk 5, 3/. Spolu s Jakubom a Jánom patril k najužšiemu dôvernému okruhu Pána Ježiša; bol očitým svedkom oživenia Jairovej dcéry /Mt 9, 18 -26/;premenenia na hore /Mk 9, 2n/Ježišovej úzkosti v Getsemani /Mk 14, 33. Peter platil chrámovú daň i za Ježiša /Mt 17, 24/. U Petra začal Pán Ježiš s umývaním nôh /Jn 13, 6/, jemu najprv malo byť oznámené zmŕtvychvstanie /Mk 16, 7/, jemu sa dostalo pred všetkými apoštolmi zvláštne zjavenie Vzkrieseného Pána /Lk 24,m 34; 1 Kor 15, 5/. - Aj tam, kde Ježiš Petra karhá a vyčíta jeho slabosti, dá sa vybadať jeho zvláštne postavenie; tak zahanbil jeho malomyseľnosť /mt 14, 28ú, oznámil jeho zaprenie /Mk 14, 29n/, dohováral mu na Olivovej hore /Mk 14, 37/. Avšak z týchto Ježišových slov vidieť, že Pán očakával od Petra čosi zvláštne, iný postoj ako u ostatných.
Námietky proti textu prisľúbenia, námietky proti Petrovmu primátu - odporcovia Katolíckej cirkvi počas celých jej dejín budú mať vždy niečo proti nej. Proti Katolíckej cirkvi však nič nezmôžu, lebo ju zabezpečuje nadľudská - Božia sila. Keď Kristus sľúbil cirkvi trvanie do konca sveta, mal na mysli svoj prísľub, ktorý zaručoval jej stabilitu. Preto možno povedať, že cirkev nepodľahne ani vonkajšiemu náporu ani vnútorným zlyhaniam /por. Mt 28, 20; Lk 22, 32; Jn 16, 5n/. Teší sa trvalej podpore svojho Zakladateľa /Mt 28, 20/ ako aj ním poslaného Utešiteľa /Jn 14, 16/. Vnútorné zlyhanie, úplné vyhasnutie jej životnej sily je nemožné, keďže nespočíva na ľudskej slabosti, ale na nevysychajúcom prameni nadprirodzenej sily. Táto nepominuteľnosť vzťahuje sa na všetky podstatné zložky cirkvi: jej prostriedky milosti nevyschnú, pravda jej učenia sa nesfalšuje, kňazská a pastierska moc v nej nezanikne. Kristovo prisľúbenie o neustálom trvaní cirkvi, má iba vtedy zmysel, keď platí o tej istej cirkvi, keď ide o podstatne nemeniteľnú cirkev. Preto požiadavka trvanlivosti si vyžaduje okrem nepominuteľnosti aj charakter podstatnej nemeniteľnosti cirkvi.

Všeobecné poslanie Cirkvi pochádza z príkazu Ježiša Krista a plní sa v priebehu storočí ohlasovaním tajomstva Boha, Otca, Syna a Ducha Svätého, i tajomstva vtelenia Syna, ako udalosti spásy pre celé ľudstvo. Sú to základné pravdy kresťanského vyznania viery: „Verím v jedného Boha, Otca všemohúceho, Stvoriteľa neba i zeme, sveta viditeľného i neviditeľného. Verím v jedného Pána Ježiša Krista, jednorodeného Syna Božieho, zrodeného z Otca pred všetkými vekmi; Boha z Boha, Svetlo zo Svetla, pravého Boha z Boha pravého, splodeného, nie stvoreného, jednej podstaty s Otcom. Skrze neho bolo všetko stvorené. On pre nás ľudí a pre našu spásu zostúpil z nebies. A mocou Ducha Svätého vzal si telo z Márie Panny a stal sa človekom. Za nás bol aj ukrižovaný za vlády Poncia Piláta, bol umučený a pochovaný, ale tretieho dňa vstal zmŕtvych podľa Svätého písma. A vstúpil do neba, sedí po pravici Otca. A zasa príde v sláve súdiť živých i mŕtvych a jeho kráľovstvu nebude konca. Verím v Ducha Svätého, Pána a Oživovateľa, ktorý vychádza z Otca i Syna. Jemu sa zároveň vzdáva tá istá poklona a sláva ako Otcovi a Synovi. On hovoril ústami prorokov. Verím v jednu, svätú, všeobecnú, apoštolskú Cirkev. Vyznávam jeden krst na odpustenie hriechov a očakávam vzkriesenie mŕtvych a život budúceho veku“.

Kto chce vedieť viac a pravdivo na tému Kristova cirkev, odporúčam Vám prečítať si na internete: "VYHLÁSENIE DOMINUS IESUS" O jedinečnosti a všeobecnom spásonosnom poslaní Ježiša Krista a Cirkvi;

Nikoho nesmieme posudzovať alebo súdiť. Už vonkoncom urážať ľudí a ponižovať ich. Dôležité je, aby bola medzi nami láska. Aj keď si tu Jozef dal námahu, a toľko nám tu toho popísal, čo kvitujem, predsa s tým výkladom, či učením nesúhlasím. Kristus založil len jednu cirkev. a tá tu pretrváva do dnes. Viac si prečítajte v spomenutom Vyhlásení Dominus Jesus. Ďakujem veľmi pekne. S prianím všetkého dobrého od Pána Váš brat Jaroslav.




(755) Jozef
21 august 2023 08:48:50

https://www.zmensvojzivot.cz/okultne-symboly-a-ich-vyznam/

Pozrite sa ze jedine cez Jezisa Krista je cesta a ziadne ine nabozenstvo ako Katolizmus, Islam, Budhizmus, Hinduizmus....To vsetko su nabozenstva ktore si vytvorili vlastneho Boha !Jedine
Kristova cirkev je ta prava a nepotrebujete ziadne nabozenstvo.Nedajte sa oklamat.

(754) Jozef
18 august 2023 20:46:49

Peter, ty si skala …

Peter ty si skala … Meno Peter znamená kameň, skala. Peter však nebol skalou, na ktorej bola cirkev založená. Pekelné brány ho predsa premohli, keď zaprel svojho Pána zaklínaním a prísahou. Cirkev však bola postavená na tom, proti ktorému brány pekla boli bezmocné. Stáročia pred Spasiteľovým príchodom Mojžiš poukázal na spásnu Skalu Izraela (5 Moj 32,4). Žalmista spieval o „Skale svojho spasenia“ (Ž 62,7). Izaiáš napísal:

„Preto takto vraví Hospodin, Pán: Ajhľa, ja kladiem na Sione kameň, kameň osvedčený, vzácny uholný kameň, pevne založený“ (Iz 28,16).

Sám Duchom inšpirovaný Peter vzťahuje toto proroctvo na Ježiša. Hovorí:

„Keď ste okúsili, aký dobrý je Pán, prichádzajte k nemu, k živému kameňu, ktorý ľudia síce zavrhli, ale pred Bohom je vyvolený a vzácny, a dajte sa budovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu, do svätého kňazstva, aby ste prinášali duchovné obety, príjemné Bohu skrze Ježiša Krista“ (1 Pet 2,3-5).

„Lebo nik nemôže položiť iný základ okrem toho, čo je už položený, a je ním Ježiš Kristus“ (1 Kor 3,11).

Ježiš povedal: „Na tej skale vystavím svoju cirkev“ (Mat 16,18). V prítomnosti Boha a všetkých nebeských bytostí, v prítomnosti neviditeľnej armády Kristus založil svoju cirkev na živej skale. Tou skalou je on sám – jeho telo pre nás zmučené a ranené. Proti cirkvi postavenej na tomto základe brány pekla nič nezmôžu.

Aká slabá bola cirkev, keď Kristus vyriekol tieto slová! Veriacich bola len hŕstka a proti nim sa mala obrátiť všetka moc démonov a zlých ľudí; no napriek tomu Kristovi nasledovníci sa nemali ľakať. Stáli „na Skale svojej sily“, nemohli byť teda premožení.

Viera šesťtisíc rokov stavala na Kristovi. Šesťtisíc rokov dorážali záplavy satanského hnevu na Skalu nášho spasenia, ona však nepohnute stojí ďalej. Peter vyjadril pravdu, ktorá je základom viery cirkvi a Ježiš ho teraz poctil ako predstaviteľa všetkých veriacich. Povedal:

„Dám ti kľúče nebeského kráľovstva: Čo zviažeš na zemi, bude zviazané na nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané na nebi“ (Mat 16,19).

Kristove slová sú „kľúčmi kráľovstva“. Jeho slovom je vlastne celé Písmo a má kľúčový význam. Kristove slová majú moc otvoriť i zavrieť nebesá. V nich sú vyjadrené podmienky, za ktorých sú ľudia prijatí alebo zavrhnutí. Úsilie zvestovateľov Božieho slova sa tak môže stať vôňou života k životu, alebo vôňou smrti na smrť. Ich poslanie má večný dosah.

Spasiteľ nezveril dielo evanjelia Petrovi osobne. Keď neskôr tieto slová opakoval, vzťahoval ich priamo na cirkev. V podstate to isté povedal dvanástim ako predstaviteľom celého tela veriacich. Keby bol Ježiš poveril zvláštnou mocou jedného učeníka nad iných, nemuseli sa dohadovať, kto z nich by mal byť väčší. Boli by sa podriadili rozhodnutiu svojho Majstra a boli by si vážili toho, ktorého určil sám. Kristus nielenže za vodcu nikoho neustanovil, ale svojim učeníkom povedal:

„Vy sa však nedávajte volať: Majstre… ani sa nedávajte volať vodcami, lebo jeden je váš vodca, Kristus“ (Mat 23,8-10).

„Hlavou každého muža je Kristus“ (1 Kor 11,3).

Boh, ktorý dal všetko za podnož Spasiteľovi, „jeho ustanovil nad všetkým za hlavu cirkvi, ktorá je jeho telo, plnosťou toho, ktorý napĺňa všetko vo všetkom“ (Ef 1,22.23). Kristus je základom cirkvi a ona ho musí poslúchať ako svoju Hlavu. Nemá závisieť od človeka a človek ju nemá ovládať. Mnohí si myslia, že zodpovedné miesto v cirkvi im dáva moc diktovať, čo iní ľudia majú veriť alebo robiť. Boh taký nárok neschvaľuje.

Spasiteľ hovorí: „Vy všetci ste bratia“ (Mat 23,8). Všetci sú vystavení pokušeniu a podliehajú omylom; na žiadneho smrteľníka sa nemôžeme spoľahnúť, že nás bezpečne povedie. Skalou viery je živá prítomnosť Krista v cirkvi. O ňu sa môže oprieť aj ten najslabší, a tí, čo sa pokladajú za najsilnejších, prejavia sa ako najslabší, ak ich silou nebude Kristus.

„Prekliaty je muž, ktorý dúfa v človeka a telo robí svojou oporou“ (Jer 17,5).

Pán je „skalou, dokonalé je dielo jeho“ (5 Moj 32,4).

„Blahoslavení sú všetci, čo sa k nemu utiekajú!“ (Ž 2,12).

Autorita pápeža
Autorita, ktorú katolíci majú a ktorá určuje jedinečnosť postavenia katolíckej cirkvi nad kresťanmi je autorita pápeža. Pápež ako viditeľná hlava Kristovej Cirkvi. Pápež ako ten, ktorý schvaľuje čomu majú katolíci veriť.

Keď som začal intenzívne skúmať Božie slovo a pápeža, a kým som ešte veril a duchovne bol v Katolíckej cirkvi, najdlhšie čo mi vŕtalo hlavou boli myšlienky: pápež skala, Kristus uholný kameň. Nad touto myšlienkou som rozmýšľal dňom i nocou vyše mesiaca. Nevedel som akú funkciu má pápež ako skala v Cirkvi a Kristus ako uholný kameň v Cirkvi. Pýtal som sa stále Ducha Svätého na objasnenie a pochopenie tejto myšlienky.

Spomínal som si ako som rekonštruoval drevený dom. Začínal som od základov. Boli kamenné. Na každom rohu domu a rohu izieb bol v hĺbke asi pol metra jeden obrovský kameň. Uholný kameň. Na uholných kameňoch stál celý dom. Popod drevené steny bola len výplň zo skál. Keď som sa pokúšal vybrať jeden uholný kameň, nedal sa. Odhadujem jeho hmotnosť na cca 300kg. Tak som kamene nechal, nech budú aj v novom základe…

Uholný kameň zo základu stavby som sa snažil aplikovať na Krista a pápeža ako skalu. Rozmýšľal som stále ako to spolu súvisí a nevedel som pochopiť. Keď som po čase prišiel na to cez Božie slovo, pochopil som, že sa to ani dokopy dať nedá. Pochopil som, že kameň a skala je jedno a to isté a tým môže byť jedine Kristus. V katolíckej Biblii dolu vo vysvetlivkách ma oklamali.

Pápežove skutky v Assisi bol začiatok skúmania pápeža a pochopenie kto je skalou a uholným kameňom bol bod zlomu, v ktorom som prestal dôverovať autorite pápeža a začal veriť autorite Biblie. Od tohto bodu zlomu sa mi poznanie Biblie začalo vyjasnievať a zanedlho som pochopil celé základné Božie učenie v Biblii.

Ustanovenie pápeža za skalu
(Mt 16:18 [SSV])„Ja ti hovorím, ty si Peter a na tej skale si postavím cirkev a pekelné brány ju nepremôžu“

Pozrime sa do originálneho textu Matúša, ktorý bol napísaný v gréčtine. Doplním do vety pre pochopenie len slová Peter a skala. Originálna veta v gréčtine znie takto:

Ty si Petros a na tejto petra postavím svoju cirkev a pekelné brány ju nepremôžu.

Grécky preklad slova Petros (mužský rod) je malá skala, kamienok, čo sa zmestí do ruky. Grécky preklad slova Petra (ženský rod) je obrovská skala, obrovský skalnatý kopec. Veta s prekladom Petra a skaly znie takto:

Ty si malá skalka a na tomto skalnom masíve postavím svoju cirkev a pekelné brány ju nepremôžu.

Kto, alebo čo je tá skala, na ktorej má stáť Kristova Cirkev? Všimnime si niekoľko viet dozadu. Tam Peter vyznáva Ježišovi, keď sa ho pýta, za koho ho pokladajú:

(Mt 16:16 [SSV]) Odpovedal Šimon Peter: „Ty si Mesiáš, Syn živého Boha.“

Táto odpoveď Petrova je skala. Skala základná, kameň uholný, skala na ktorej je postavená Kristova Cirkev. Je to veta : Ty si Mesiáš, Syn živého Boha. Kto číta Bibliu, v Starom Zákone číta mnohokrát – Boh je tá skala, Mesiáš bude kameň uholný… Aj celý nový zákon hovorí – Kristus je tou skalou, tým uholným kameňom.

Poznámka: v Gréčtine skala a kameň je jedno a to isté slovo – petra = skalný masív.

To je zvlášť zaujímavé že celá Biblia hovorí o Bohu a Kristovi ako skale a zrazu jedna veta by mala narušiť celú túto schému? Zapamätajme si – Biblia si neprotirečí. To by si potom Boh protirečil. Keby bol Peter tou skalou, na ktorej má stáť Cirkev, ktorú nepremôžu pekelné brány, Biblia by si protirečila. Namiesto Ježiša Krista a Boha by dosadila človeka. No Biblia nič také nepovedala. Skaly pred a skaly po tomto Petrovom vyznaní sú stále v Biblii Boh a Kristus. Sám Peter vo svojom liste hovorí, že Kristus je ten kameň a skala:

(1Pt 2:4-9) Prichádzajte k nemu, k živému kameňu, ktorý ľudia síce zavrhli, ale pred Bohom je vyvolený a vzácny, a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu, do svätého kňazstva, aby ste prinášali duchovné obety, príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. Preto je v Písme: „Hľa, kladiem na Sione (NIE V RÍME!) kameň uholný, vyvolený a vzácny; kto v neho verí, nebude zahanbený.“ Vám teda, ktorí veríte, je na česť; pre tých však, čo neveria: „Kameň, čo stavitelia zavrhli, sa stal kameňom uholným“, „kameňom úrazu a skalou pohoršenia“. Oni naň narážajú, lebo neveria slovu. A na to sú aj určení. Ale vy ste vyvolený rod, kráľovské kňazstvo, svätý národ, ľud určený na vlastníctvo, aby ste zvestovali slávne skutky toho, ktorý vás z tmy povolal do svojho obdivuhodného svetla.

To isté Peter vyhlasuje aj v Skutkoch apoštolských:

(Sk 4:11 [SSV]) On je kameň, ktorý ste vy, stavitelia, zavrhli, a on sa stal kameňom uholným.

Čo nám Peter cez tieto verše hovorí – Kristus je kameň, skala. Máme sa vbudovávať do duchovného domu – čiže duchovný dom je dom postavený na Kristovi. Je to Kristova Cirkev. Máme prinášať duchovné obety. Všetci. (nie telesné obety kňazov, ale duchovné obety veriacich. Kňazov a obety Nový zákon nemá)

Máme veriť v tento kameň na ktorom je postavená nepremožiteľná cirkev –v Ježiša Krista – a nie pápeža. Máme veriť Božiemu slovu, nie nejakému ľudskému učeniu, Tradícii, učeniu, ktoré nám pápež schváli. Tí, ktorí veria, tí sú kráľovskí kňazi, dedičia, ktorí majú zvestovať slávne skutky Ježiša Krista. Všetci sme kňazi povolaní ohlasovať, nie je to len určitá skupinka. Všetci.

KRISTOVA CIRKEV STOJÍ NA KRISTOVI, KTORÝ JE MESIÁŠ, SYN ŽIVÉHO BOHA
Na týchto dôkazoch vidíme, že Kristus je tou skalou, že vyznanie „Ty si Mesiáš Syn živého Boha“ je tou skalou, na ktorú sa budú všetci padať a lámať sa, ktorí neveria Božiemu slovu. Na tomto vyznaní stojí spása človeka, teda základ pre tých, ktorí chcú byť spasení, pravá Cirkev, ktorú pekelné brány nepremôžu. Nie je to teda katolícka cirkev, ani pápež, ani iná cirkev, ktorí si toto o sebe myslia. Sú to všetci spasení z každej „cirkvi“, ktorých základ je vyznanie Ježiša za Mesiáša a uverenie a živenie sa jedine Božím slovom.

Ďalej si musíme uvedomiť, že Ježiš povedal „na tejto skale…“ . Nepovedal „na tebe…“

Je tu ešte jedna dôležitá veta, po tom ako Peter vyznal Krista:

(Mt 16:20 [SSV]) Potom prikázal učeníkom, aby nikomu nehovorili, že on je Mesiáš.

Táto veta neoznamuje, že učeníci majú hovoriť, že Peter je skala. Ale že zatiaľ nemajú hovoriť, že Ježiš je Mesiáš. Mnohí cirkevní otcovia 3-8 storočia keď píšu o Mt 16,18 vždy hovoria o Kristovi ako skale alebo O Petrovom vyznaní že Ježiš je Mesiáš ako skale. Napríklad najznámejší: Origenes, Hieronym, Gregor Naziánsky…

Vo veršoch: pas moje ovce, pas moje baránky (Jn 21, 16-17) vidia katolíci jasnú autoritu Petrovu, teda aj pápežov. V nasledujúcich veršoch uvidíme, že Peter aplikoval pasenie na všetkých starších:

(1Pt 5:1-3 [SSV]) Starších, čo sú medzi vami, prosím ako spolu-starší a svedok Kristových utrpení, ale aj účastník jeho slávy, ktorá sa má v budúcnosti zjaviť: Paste Božie stádo, ktoré je u vás; starajte sa oň nie z prinútenia, ale dobrovoľne, podľa Božej vôle, nie pre mrzký zisk, ale ochotne; nie ako páni nad dedičným podielom, ale ako vzor stáda.

Bol Peter niekto viac ako ostatní apoštoli?
(Gal 2:8-9) … veď ten, ktorý pomáhal Petrovi v apoštoláte medzi obrezanými, pomáhal aj mne medzi pohanmi -, a keď poznali milosť, ktorú som dostal, Jakub, Kéfas a Ján, ktorých pokladali za stĺpy, podali mne a Barnabášovi pravicu na znak spoločenstva, že my pôjdeme medzi pohanov a oni medzi obrezaných.

Apoštoli sa pokladali za rovnocenných. Nikde nie je v Novom zákone ani len náznak, že by Peter bol niečo viac ako ostatní. V tomto citáte vidno, že Jakub, Kéfas a Ján boli si rovnocenní.

Ďalej nám tento citát hovorí, že Peter bol apoštol židov. Pavol bol apoštol pohanov. Teda Pavol by mal podľa Biblie byť tým, koho pokladáme za našu autoritu po Kristovi, lebo iba vďaka nemu bolo evanjelium ohlásené mimo Izraela.

V nasledujúcom citáte Ježiš tvrdo naznačuje Petrovi, že nemá sa starať, čo bude s Jánom, teda, že sa nemá starať čo sním Boh plánuje. Tento verš tiež naznačuje, že Peter nie je nadradený nad Jánom. Tento verš nasleduje po Petrovom vyznaní, kde vyznáva, že miluje Ježiša:

(Jn 21:21-23) Keď ho teda Peter zazrel, povedal Ježišovi: „Pane, a čo bude s týmto?“ Ježiš mu odpovedal: „Ak chcem, aby zostal, kým neprídem, čo teba do toho? Ty poď za mnou!“ A tak sa medzi bratmi rozchýrilo, že ten učeník neumrie. No Ježiš mu nepovedal: „Neumrie,“ ale: „Ak chcem, aby zostal, kým neprídem, čo teba do toho?“

Kľúče od nebeského kráľovstva
(Mt 16:19 [SSV]) Tebe dám kľúče od nebeského kráľovstva: čo zviažeš na zemi, bude zviazané v nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané v nebi.

Ďalší kameň úrazu pre tých, ktorí nepoznajú Božie slovo. Ktorí popierajú, že Božie slovo sa vysvetľuje samo – teda Božím slovom. Že na to netreba žiadny učiteľský úrad, ale Svätého Ducha a poznanie Božieho slova.

Tebe dám kľúče od nebeského kráľovstva sa vzťahuje na Petrovo prvé ohlásenie po Turíciach, keď vystúpil pred ľud a ohlásil ako prvý Božie slovo a Božie kráľovstvo ľuďom. Teda úlohu otvorenia nebeského kráľovstva Peter splnil.

Čo zviažeš na zemi, bude zviazané v nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané v nebi.

Čitateľ Biblie vie, že toto neplatí len pre Petra ale pre všetkých učeníkov! (Mt 18.18) Ježiš mal mnoho učeníkov a to neboli len apoštoli. (Lk 6,3) Kto je teda učeník? Všetci, ktorí sa rozhodli ísť za Ježišom bez ohľadu na to, čo ich to bude stáť (Lk 14,26-33) teda títo všetci môžu zväzovať a rozväzovať v mene Ježiš, nie v mene nejakej cirkvi.

Človek nemôže slúžiť dvom zvrchovaným pánom – Kristovi a pápežovi. Lebo Ježišove učenie odporuje zákonom a dogmám, ktoré pápeži vymysleli. Buď jedného bude milovať a druhým pohrdne, alebo naopak. Ježiš povedal:

(Mt 22:37 [SSV]) Milovať budeš Pána, svojho Boha, celým svojím srdcom, celou svojou dušou a celou svojou mysľou!

Kódex Kánonického práva vyhlasuje:

Kán. 752 – Aj keď nie súhlas viery, predsa však nábožnú poslušnosť rozumu a vôle treba prejaviť náuke, ktorú buď Najvyšší veľkňaz, alebo kolégium biskupov hlása o viere alebo mravoch, keď vykonávajú hodnoverné magistérium, hoci túto náuku nezamýšľajú vyhlásiť definitívnym úkonom; veriaci sa teda majú starostlivo vyhýbať tomu, čo sa s ňou nezhoduje.

Každý si môže vybrať svojho pána. No len jeden Pán zomrel za teba

Je pápež Kristov nástupca?
Biblia o tom nikde nehovorí, že by bol Peter a následne pápeži nástupcovia Krista. Nie je ani viditeľná hlava cirkvi na zemi. Ani nevlastní kľúče do nebeského kráľovstva. Ak čítaš a poznáš Bibliu:

Vieš si predstaviť, žeby Peter, najjednoduchší z učeníkov, rybár ktorý bol spätý s prírodou, býval niekde v strede mesta v betónovom, alebo murovanom komplexe?

Vieš si predstaviť, že by Peter:

Ktorý ako rybár chodil v najjednoduchších šatoch obliekal sa do purpuru a kmetu, teda do najdrahších šiat a menil by si tie drahé šaty na každú príležitosť za iné?

Vlastnil sedem vrchov v Ríme?

Ako šéf pozemskej cirkvi mal množstvo galérií, obrazov sôch, zlata, majetku, že by vlastnil akcie veľkých firiem a banky (mimochodom aj slovenskú VUB)?

Bol najvyšším predstaviteľom nejakého štátneho zriadenia akým je Vatikán a uzatváral so štátmi a organizáciami, ako napr. OSN rôzne zmluvy? (že by vtedy z Rímskou ríšou, Egyptom, Gréckom… uzatváral nejaké zmluvy?)

(Lk 22:24-26) Vznikol medzi nimi aj spor, kto je z nich asi najväčší. Povedal im: „Králi národov panujú nad nimi, a tí, čo majú nad nimi moc, volajú sa dobrodincami. Ale vy nie tak! Kto je medzi vami najväčší, nech je ako najmenší a vodca ako služobník.“

História Katolíckej cirkvi ale ukazuje pravý opak tohto verša: rímski biskupi, neskôr pápeži sa už od štvrtého storočia spolčovali s mocenským zriadením štátu. Od konca prenasledovania kresťanov, od cisára Konštantína sa robilo mocenské, politické zriadenie.

Keď už biskupovi Ríma územie Ríma nestačí, tak si prisvojuje moc nad svetom. Biskup, neskôr pápež sa v celej histórii spolčoval s kráľmi zeme, navzájom sa dosadzovali a ovplyvňovali. Kristus práve toto zakazoval. (Lk 22, 25- 26) Nikde v Biblii nie je písané, že Kristova cirkev má mať aj svetskú moc, ako to katolícka cirkev má. V každom štáte veľvyslanectvo, veľvyslanci štátov sú vo Vatikáne…

Peter písal kresťanom:

(1Pt 2:13-14 [SSV]) Kvôli Pánovi sa podriaďujte každej ľudskej ustanovizni: či už kráľovi ako najvyššiemu, alebo miestodržiteľom ako tým, ktorých on posiela trestať zločincov a chváliť dobrých.

História cirkvi nám hovorí, že pápeži to učinili naopak, že oni sú zvrchovanými vládcami a len ich zákony musia poslúchať aj králi zeme. Mikuláš I, pápež (856-867) povedal:

„Je zrejmé, že papežové nemohou být vázáni či rozvázáni nějakou pozemskou mocí – dokonce ani sv. Petrem kdyby se vrátil, protože Konstantin Veliký doznal, že papežové jsou zde na místě Boha a božstvo nemůže být souzeno žádným člověkem! A proto my jsme neomylní, a ať už jsou naše činy jakékoliv. Nezodpovídáme za ně nikomu než nám samým!“

Vieš si predstaviť, že by mal Peter v každom štáte svojho veľvyslanca ktorý sídli vo veľkom luxusnom sídle? V Bratislave na Slavíne, je sídlo vatikánskeho veľvyslanca na najkrajšom a najatraktívnejšom mieste, s najdrahšími pozemkami na Slovensku, toto sídlo je oplotené a chránené bezpečnostným systémom. Mnohokrát som sa počas dvojročného štúdia v Bratislave prechádzal okolo vatikánskeho veľvyslanectva. Už vtedy ten prepych vo mne vzbudzoval veľké otázky o chudobe RKC.

Vieš si predstaviť, že by Peter chodil na papa mobile a davy by mu skandovali rôzne heslá na jeho meno? Peter by určite chodil ako najjednoduchší človek a ak by niekto skandoval jeho meno, povedal by – Bohu vzdajte slávu, iba Bohu patrí sáva. Skutky apoštolov v dvanástej kapitole nám píšu, ako dopadol Herodes, keď dav skandoval: Toto je hlas Boží nie ľudský. Nevzdal Bohu slávu. (Sk 12,22)

Ďalej skutky hovoria, že keď Peter spravil zázrak, povedal :čo na nás hľadíte, akoby sme to urobili vlastnými rukami, to Boh oslávil Ježiša týmto skutkom. Viera v Ježišovo meno toto spravila. (porov . Sk 3, 12-16) Peter vyvyšoval Ježiša, jemu to bolo proti srsti, aby ho niekto oslavoval.

Vieš si predstaviť, že by Peter vymyslel nejakú náuku alebo že by z tradície zobral nejakú teóriu a tú by potom presadzoval za kresťanskú a kto by v ňu neveril, nedosiahol by ináč spásu? Že by preklial tých ktorí neuveria v jeho učenie, ktoré schválil a nie v Božské zjavenie? Pápeži toto urobili. Sám Peter s apoštolmi povedal (v skutkoch apoštolov) : Boha treba poslúchať viac ako ľudí. (Sk 5,29)

Vieš si predstaviť že by Peter, ktorý aj po vyznaní, že Ježiša miluje, konal neomylne? Aj Peter bol omylný a mal svoje chyby. Všimnite si, ako ho Pavol karhá: (Gal 2, 11-16)

Pavol bol apoštol pohanov (Ef 3, 8), Peter zvestoval evanjelium obrezaným, teda Židom (Gal 2,8). Peter by teoreticky mal byť apoštol židov, hlava židov. My sme pohania, nie židia, máme evanjelium zvestované Pavlom, prečo teda nie sú nástupcovia Pavla najvyššia autorita?

Peter žil s Ježišom teda evanjelium mal „prechodené“ s Ježišom. Pavol evanjelium pre pohanov dostal zjavené, a preto popisuje celú náuku o hriechu, ospravedlnení, o pokání z mŕtvych skutkov… Pavlova náuka a Jánove evanjelium je hlavný základ kresťanskej náuky. No pápeži nám vymysleli inú náuku, iné evanjelium a katolíci sa majú držať učenia katolíckej cirkvi a nie Božieho slova. Božie slovo majú čítať a vnímať len výkladom katolíckej cirkvi.

Bol to pápež Ján Pavol II, (podľa katolíkov hlava, skala, druhý Kristus, svätý Otec, neomylný v učení…) ktorý ma vyprovokoval skúmať znamenia čias. A čím viac som skúmal podľa Biblie Pápeža a náuku katolíckej organizácie, tým viac som bol v presvedčení, že žijem v omyle.

Vrchol stretnutia v Assissi bolo, že sa nakoniec stretnutia pomodlili spoločne modlitbu Otče náš! Náboženstvá vyznávajúce démonov- animisti uctievači hadov, šamani, uctievači ohňa, špiritisti…– vraj ich otcom je Boh – Otec nebeský. Aká lož! Aké rúhanie! Ich otcom je Satan. Teraz už chápem, že pápež mal pravdu, že naozaj má Katolícka cirkev s nimi spoločného otca, ale nie je to Nebeský Otec.

Na prípravu ďalšieho stretnutia náboženstiev, ktorú si vzal Benedikt ako pamiatku toho, čo začal jeho predchodca bola predpríprava na stretnutie, kde františkánky mních spieva spolu so židom Allah je náš Boh. Toto video už bolo na niektorých stránkach účelovo zmazané, dole si ho môžete pozrieť je nedávno vložené.

Dával som si stále otázky: V aké náboženstvo to ja verím? V akú cirkev to ja verím? Kto je to vlastne pápež? Akého Boha vyznávame, keď pred ostatnými náboženstvami svoju vieru musíme skrývať? Svoje symboly odstraňovať? Keď démoni sú podľa tohto skutkového vyjadrenia – odstránenia náboženských symbolov viac ako Boh? Kto je to ten náš vodca, ktorý sa hanbí za svoju vieru svojho Boha, svoje náboženstvo?

V doktrínach vyhlasuje katolícku cirkev za jedinú a pravú a na tomto stretnutí dával katolícku vieru na rovnakú úroveň s démonickými náboženstvami? Vlastne skutok odstránenia katolíckych symbolov znamenal, že sa hanbí za svoju vieru a že katolícka viera je menej ako iné náboženstvá a démonické náboženstvá?

Skúmal som, či počas svojho života robil Ján Pavol II verejné pokánie z popretia Boha. Nerobil. Nikde som nečítal jeho vyhlásenie, že tie stretnutia s démonickými náboženstvami a tie skutky, čo sa v Assisi konali boli chybou. Ani slovká ľútosti z tohto skutku nikde neboli. Ba naopak – pokračovalo sa a pokračuje sa ďalej v stretávaní sa kresťanských a démonických náboženstiev, kde si démonické náboženstvá na týchto stretnutiach stále vykonávajú svoje rituály a okiadzajú katolíkov aj kresťanov.

Minulý rok – 2011 pápež Benedikt XVI znova pokračoval v tomto stretnutí náboženstiev. Bolo to tri dni, najprv v Assisi, potom vo Vatikáne a potom znovu v Assisi. Doteraz ani on nekonal pokánie, ani za Jána Pavla II ani za seba.

Ba čo viac – v Krakove , v centre Božieho milosrdenstva kardinál Dživiš, ktorý bol radcom Jána Pavla II tiež uskutočnil stretnutia mladých týchto kresťanských a démonických náboženstiev. Krakow – centrum Božieho milosrdenstva katolíkov.

Ak zodpovedne skúmame Bibliu, nedovedie nás to ku katolíckemu učeniu o pápežovi. Jednu pravdu o pápežoch ale musím napísať. Pápeži majú kľúč. Aj Biblia o tom hovorí:

(Lk 11:52 [SSV]) Beda vám, zákonníci, lebo ste vzali kľúč poznania! Sami ste nevošli, a tým, čo chceli vojsť, ste zabránili.

(Mt 23:13,15[SSV]) Beda vám, zákonníci a farizeji, pokrytci, lebo zatvárate nebeské kráľovstvo pred ľuďmi! Sami doň nevchádzate, a tým, čo vchádzajú, vojsť nedovolíte. Beda vám, zákonníci a farizeji, pokrytci, lebo obchádzate more i zem, aby ste získali jedného novoverca, a keď sa ním stane, urobíte z neho syna pekla dva razy horšieho, ako ste sami!

(753) Pre odpoved 751
18 august 2023 20:43:59

Nie nepotrebujete ziadnu sektu aby ste vstupili do kralovstva nebeskeho.Nepotrebujete katolicku cirkev, ani svedkov Jehovovych ani mnohe dalsie.Potrebujete iba vieru v Jezisa, pokanie, olutovat a prestat hresit.Pretoze iba on je cesta , pravda a zivot.Vsetko ostatne je dielo Satana.Katolizmus je plny satanistyckych symbolov.
Papez je samotne zlo kedze uznava homosexualitu to co Jezis cize Boh nenavidi !!! zobudte sa ludia verte a modlite sa priamo iba k Jezisovy a nedajte sa oklamat satanom ze potrebujete na spasenie Papeza.Citajte Bibliu a najdete tam odpovedete.Katolizmus je zlo zabilo miliony ludi viac ako Hitler.Papez si vesa na seba symboli satana .Kostoli su plne satanistyckych symbolov.

Pozrite sa sami.Dajte si tuto linku do vyhladavaca.

https://krestanem.cz/rimsko-katolicka-cirkev-je-sama-satanova-symbolika/

(752) Čo to napísal Jozef?
18 august 2023 16:38:22

Ďakujem tomu, kto mi tu napísal. Slušnosť a ľudskosť nám káže sa predstaviť a na koniec napísať aspoň svoje meno. To Vám nejako uniklo.
A keď mám zhodnotiť to, čo ste tu napísal, tak vo vašom srdci, či v hlave musíte mať chaos. Nechápte to, prosím, ako urážku, ale iným slovom to neviem pomenovať.
Napr. hovoríte, že len to, čo je napísané v Biblii, Pán Ježiš povedal: "Ale Tešiteľ, Duch Svätý, ktorého pošle Otec v mojom mene, naučí vás všetko a pripomenie vám všetko, čo som vám povedal." - naučí vás všetko a pripomenie vám všetko - to všetko je ďaleko viac, ako len to, čo je napísané v Biblii: "Ale Ježiš urobil ešte veľa iného. Keby sa to všetko malo dopodrobna opísať, myslím, ani na celom svete by nebolo dosť miesta na knihy, ktoré by bolo treba napísať." Či chcete obmedzovať Pána, Boha, len na to, čo je napísané v Biblii. Áno, Biblia je posvätná kniha, je to Božie slovo, ktoré treba čítať s rešpektom a s bázňou voči Bohu a nič do nej nepridávať a nič z nej uberať, s tým súhlasíme. Apoštolská doba skončila smrťou posledného z apoštolov. "A za koho ma pokladáte vy?", opýtal sa Pán Ježiš apoštolov. Odpovedal Šimon Peter: "Ty si Mesiáš, Syn živého Boha." Ježiš mu povedal: "Blahoslavený si, Šimon, syn Jonášov, lebo ti to nezjavilo telo a krv, ale môj Otec, ktorý je na nebesiach. A ja ti hovorím: Ty si Peter a na tejto skale postavím svoju Cirkev a pekelné brány ju nepremôžu. Tebe dám kľúče od nebeského kráľovstva: čo zviažeš na zemi, bude zviazané v nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané v nebi." /Mt 15, 16 - 19/ A táto Kristova cirkev je tu už 2000 rokov. Apoštol Peter je prvým pápežom a dostal moc - kľúče od nebeského kráľovstva. Diabol nenávidí Katolícku cirkev od jej začiatku a nebude nikdy zničená, lebo je priamo pod ochranou Boha. Po Petrovi bol druhým pápežom Linus, tretím pápežom Klement... tomu hovoríme, apoštolská postupnosť. A táto živá Cirkev, od čias apoštolov až po dnes, je stĺp a opora pravdy. /1Tim 3, 15/ A to už 2000 rokov. V Starom Zákone čítame, že aj Židia slávili sviatky. Prečo by sme aj my nemohli sláviť sviatky, ktoré sú pre nás oslavou Boha a majú pre nás aj výchovný charakter.
Keď poviete A, tak prosím Vás, povedzte aj B. Áno je v Biblii napísané: "Neviete, že nespravodliví nebudú dedičmi Božieho kráľovstva? Nemýľte sa: ani smilníci ani modloslužobníci ani cudzoložníci ani chlipníci ani súložníci mužov, ani zlodeji ani chamtivci ani opilci ani utŕhači ani lupiči nebudú dedičmi Božieho kráľovstva." / 1Kor 6, 9 - 10/ Ale k tomu treba povedať aj B. "A niektorí ste toto boli. Ale obmyli ste sa, boli ste posvätení, boli ste ospravedlnení v mene Pána Ježiša Krista a v Duchu nášho Boha." /1Kor 6, 11/ Viete, aký je rozdiel medzi falošným proroctvom a pravým proroctvom. Falošné proroctvá sú vždy osudové, zatiaľ čo biblické proroctvá sú odvrátiteľné, ak sa splnia určité podmienky. A niektorí ste toto boli, cudzoložníci, chamtivci, opilci...súložníci mužov, ale obmyli ste sa, boli ste posvätení, boli ste ospravedlnení v mene Pána Ježiša Krista a v Duchu nášho Boha. Vy píšete ako falošný prorok, lebo vaše proroctvo ja osudové. Kým pápež učí ako pravý prorok, lebo keď im Boh dá milosť a ony sa obmyjú, budú tým posvätení a ospravedlnení, kto je on, aby ich súdil. Medzi nami veriacimi v Cirkvi niet rozdielu: "Lebo všetci sme zhrešili a chýba nám Božia sláva, ale sme ospravedlnení zadarmo jeho milosťou, vykúpením v Kristovi Ježišovi." /Rim 3, 23 - 24/ Ale, Vy, nemenovaný pisateľ mailu, urážlivého a ponižujúceho, sa tvárite podľa úmyslu, akoby ste bol bez hriechu a nám ostali oči pre plač. V pravom Bohu nie je ani štipka nenávisti, lebo Boh je láska. Nenávisť je čisto ľudská neresť. My, ľudia, máme nenávidieť hriech, ale hriešnika máme milovať. Boh miluje všetkých ľudí. Zlý duch, padlý anjel, ten had, on nás ľudí nemiluje, a skrze jeho závisť prišla na nás smrť. Ja milujem katolícku Cirkev. Som jej šťastným členom. Nikdy ju neopustím. "Muži, milujte manželky, ako aj Kristus miluje Cirkev a seba samého vydal za ňu, Veď nik nikdy nemal v nenávisti svoje telo, ale živí si ho a opatruje, ako aj Kristus Cirkev." /Ef 5, 25. 29./

"Vy ste počuli, ako som si kedysi počínal v židovstve: že som veľmi prenasledoval Božiu Cirkev a nivočil som ju. Ale Šavol ničil Cirkev, vnikal do domov a odvláčal mužov i ženy a dával ich do väzenia." - sú aj dnes takí ľudia, ktorí katolícku Cirkev napádajú a nenechajú na nej ani nitku suchú.

V tom čase kráľ Herodes položil ruky na niektorých príslušníkov Cirkvi a mučil ich. Jánovho brata Jakuba zabil mečom. A keď videl, že sa to Židom páči, rozkázal chytiť aj Petra. Boli práve dni Nekvasených chlebov." - vzdelaní Židia považovali Cirkev za sektu. Za satanistické zlo, podobne ako vy, drahý bratku. Mne sa akékoľvek zlo protiví.

Ak sa nachádzam v Cirkvi, v Srdci Ježiša, potom je mojou jedinou snahou Boha velebiť, Boha chváliť, radovať sa v Bohu, byť skutočne prítomný. Spomeňme si: Stratený syn bol šťastný,keď sa vrátil do domu svojho otca. Ten syn však, ktorý zostal, nebol ani napriek všetkému svojmu majetku šťastný, lebo neprijal to, čo mu otec ponúkal.

A modlím sa za pápeža a na jeho úmysly. A pápež sa modlí za Cirkev. Aj vy sa za mňa pomodlite. Nič nežiadam, len prosím a ďakujem. S prianím všetkého dobrého od Pána Jaroslav.

(751) Čo to napísal Jozef?
18 august 2023 16:29:23

Učenie, ktoré hlása organizácia Svedkov Jehovových nie je v súlade s kresťanskou vierou?! Toto učenie tvrdí, že Ježiš nie je Boh, je len syn s malým "s", najväčší medzi zrodenými, archanjel Michael. Pán Ježiš nie je pre nich vôbec dôležitý a vedome ho dávajú do úzadia. Duch Svätý je podľa učenia Svedkov len akási neznáma sila. V Biblii meno Ježiš často nahrádzajú menom Jehova. Všetci členovia sa podriaďujú organizačnému oznamovaciemu prostriedku, "Vernému a rozvážnemu otrokovi." Tento otrok predstavuje ostatok pomazaných členov z triedy 144 000. Podľa Svedkov iba oni majú nebeskú nádej. Keď Vám zaklopú na dvere domu alebo bytu Svedkovia, tak im slušne povedzte, že ste kresťania katolíci a ich učenie nepotrebujete k životu. Kto popiera božstvo Ježiša Krista, hlása falošné učenie. V Liste Filipanom o Pánovi Ježišovi čítame: "On, hoci má božskú prirodzenosť, nepridŕžal sa svojej rovnosti s Bohom, ale zriekol sa seba samého, vzal si prirodzenosť sluhu, stal sa podobný ľuďom; a podľa vonkajšieho zjavu bol pokladaný za človeka." /Flp, 2, 6 - 7/ Význam 6. verša je ten, že Kristus pred vtelením jestvoval ako Boh. Grécky výraz "morphé" /podoba/ tu označuje prirodzenosť Boha. Tejto svojej rovnosti s Bohom sa Kristus nepridŕžal nasilu, ako niečoho, čo mu nepatrí, ako lúpeže, koristi /gr. harpagmós/. Zriekol sa - to neznamená, že by Kristus prestal byť Bohom. Filip sa ozval: "Pane, ukáž nám Otca a to nám postačí." Ježiš mu vravel: "Filip, toľký čas som s vami a nepoznáš ma?! Kto vidí mňa, vidí Otca. Ako môžeš hovoriť: "Ukáž nám Otca?!" "Boha nikto nikdy nevidel. Jednorodený Boží, ktorý je v lone Otca, nám ho zjavil." - Priame vyjadrenie o tom, že Kristus je Boh, nám ho zjavil. Niekedy je v SZ uvedené, že ľudia videli Boha. Ale tiež sa píše, že nikto nemôže vidieť Boha a ostať nažive. Keďže žiadny človek nemohol vidieť Boha takého, aký skutočne je, títo ľudia videli Boha vo forme, ktorú na seba zobral dočasne pri danej udalosti. Teraz však "nám ho zjavil" Kristus. Ježiš je jedno s Otcom. S úctou voči človeku, nemôžem prijať učenie, ktoré hlásajú Svedkovia.


(750) Jozef
16 august 2023 19:57:15

https://krestanem.cz/rimsko-katolicka-cirkev-je-sama-satanova-symbolika/

(749) Jozef
16 august 2023 11:23:16

Chcem aby ste vedeli ze vas nesudim.
Jezis je cesta , pravda a zivot !!!! a nie papez katolicka cirkev a
nezmyselne modlarstvo zakazi a prikazi ktore si Katolicka cirkev
vymyslela pridala a odobrala z Biblie.
10 Bozich prikazani Dalo Boh Mojzisovy davno pred Kristom.
Zamyslite sa nad tym aku doktrinu ucite a ako ohybate fakta z Biblie a
komu sluzite ci Bohu alebo Papezovi.
Biblia tiez hovori beda tomu knazovi ktory bude kazat nieco co nieje v
Biblii.
Zamysleli ste sa nad tym ??? komu sluzite ci Jezisovy alebo papezovy ?
Biblia hovori beda tomu kto nieco prida do sveteho pisma ! Tomu budu
pridane vsetky mori ktore su v Biblii spomenute cize peklo.
A beda tomu kto odoberie nieco z Biblie tomu bude odobraty vecny zivot.
Mozete mi povedat preco ludoh hovorite ze maju svetit kazdy katolicky
sviatok ktore si katolizmus vymyslel, ked mame svetit iba sobotu podla
prikazani z Biblie?
Papez je antikrist pretoze sa vyhlasil za zastupcu Boha a prvy
prikazanie nam jasne hovori nebudes mat inych Bohov... !
Klaniate sa Papezstvu a mate Papeza za sveteho otca.Na vasej stranke
mate napisane cislo uctu a ziadate ludi aby vam posielal peniaze.
Ze vam nieje hanba !
KATOLIZMUS JE DIELO SATANA !!!!! VZNIKOL 500 ROKOV PO KRISTOVY.
KATOLIZMUS SI URCIL VLASTNE PRAVIDLA A VYHLASIL SA SAM PAPEZ ZA ZASTUPCU
BOHA.Papezstvo a Katolizmus nema nic spolocne z vierou v Boha a jedine
Jezis je cesta pravda a zivot.Preto si nechajte vase povinne modlarstvo
bez kontaktu z bohom pre seba.RAZ VAM BOH POVIE CHODTE PREC ODOMNA
NEPOZNAM VAS . V Biblii jedine tam je pravda a nedajte sa
zviest antikristom ktorym je katolicka cirkev.Biblia na to upozornuje
!!!! Chcete dokaz ?? Biblia jasne hovori ze homosexuali a klamari
cudzoloznici atd nezdedia Bozie kralovstvo a skoncia v ohnivom
jazere.Papez povedal ze Boh miluje vsetky svoje deti aj Homosexualov a
tym sa ruha bohu kedze boh nenavidi hriech a Homosexualita je hriech !!!
papez si vytvara vlastne pravidla !!!

(748) Darina
26 jún 2023 12:36:03

Som dva týždne po spovedi. Každú nedeľu chodím na omšu a prijímanie, ale túto nedeľu sme mali veľké rodinné stretnutie v mieste ,kde býva iba jedna omša na ktorú som chcela ísť. Okolnosti však spôsobili, že práve v tom čase som bola potrebná pri starostlivosti okolo hostí a ich odchodu a nepodarilo sa mi ísť na omšu. Môžem ísť na príjímanie teraz v nedeľu alebo musím ísť na novú spoveď?Ďakujem za odpoveď a požehnaný deň.

(747) Marta
12 jún 2023 01:29:35

Dobrý mam otázku žijem s rozvedenim mužom už 21 rokou no chiba je ze bol zosobašeni v kostole hľadáme aj chceme sa zosobašit lebo nechceme žit v hriechu ako v smilstve mame nejakú nadej verime v Boha jezisa krista mame spolu 3 deti ďakujem va vopred za odpoveď

(746) Ďakujem Mária
22 apríl 2023 08:14:37

Pochválený buď Ježiš Kristus.
Ďakujem Vám, že ste mi tu napísala svoje vyznanie plné pokory a lásky. Ste milujúce Božie dieťa, nebojte sa, len verte. Prečítajte si teraz tento text:
"My všetci, celá Cirkev, celé kresťanstvo, všetci svätí našej zeme musíme postupovať a skúškami, ktoré nám Boh ponúka, stále hlbšie prenikať do duchovného života. Skúšky, ktoré nám Boh v živote ponúka, sú mimoriadne dary. Kto ich prijme, postúpi, kto sa postaví na odpor, beží proti múru. Skúšky nás vedú k duchovnej hĺbke. Ak viazneme v nejakých ťažkostiach a sme chorí, a čo teraz napíšem je pre ľudský rozum nepochopiteľné, radujme sa a chváľme Pána, že nás vystavuje skúškam. Božím zámerom s nami je naša trvalá radosť a večné šťastie. Človek, ktorý si je úplne istý v tom, že ho Boh miluje, tak vie, že aj utrpenie, ktoré prichádza do jeho života, je pre jeho dobro. Boha vždy miluje a v akejkoľvek situácii uctieva. Prejavuje sa to aj na jeho skutkoch voči blížnym. Nerobí zle blížnemu, ani ho nepotupuje. Žehná a miluje. Keď niekto ochorie, nosí rúcho kajúcne. Vždy sa modlí a prosí. Pane Ježišu Kriste, nech sa stane tvoja svätá vôľa. Ako Ty chceš. Ty vieš, že čo je pre mňa a pre toho a toho človeka najlepšie. Ja však len prosím a ďakujem. Amen. Láska všetko vydrží, všetko znesie,všetko verí a skúškami sa náš duchovný život prehlbuje a približujeme sa k blahoslavenstvu."
Ochorela ste z nejakej príčiny, ale nestrácate nádej na uzdravenie. A to je veľmi dôležité. Keď ste si vykonala dobrú svätú spoveď, tak často prijímajte Eucharistiu = Chlieb života. Liek na všetky naše choroby. Samozrejme, že odporúčam Vám počúvať aj rady lekárov, lebo oni majú svoje poslanie liečiť ľudí od Boha.
V Cirkvi však máme sviatosť, ktorú nazývame "sviatosť pomazania chorých." Pri vysluhovaní tejto sviatosti sa biskup alebo kňaz nad chorým človekom modlia a mažú ho olejom v Pánovom mene. Toto pomazanie má uzdravujúcu moc.Predtým sa táto sviatosť nazývala sviatosť umierajúcich či "posledné pomazanie" a preto sa jej ľudia báli. Mysleli si, že keď prijmú sviatosť pomazania chorých, tak je to už definitívny koniec ich pozemského života. Pán Ježiš nás miluje a odpúšťa nám naše hriechy, preto nás stále učí tomu, aby sme aj my milovali ľudí a odpúšťali im všetko; a komu máme viac dôverovať, keď nie Jemu samému. Dôverujem ti Ježišu a preto volám kňaza ku chorému, a on ho pomaže olejom v Pánovom mene. Otec biskup tento olej na Zelený štvrtok požehná a pomazanie týmto olejom je liečivé. Kňazi tento požehnaný olej majú k dispozícii na farách, aby kedykoľvek, aj uprostred noci, išli navštíviť chorého, modlili sa nad ním a pomazali ho olejom v Pánovom mene. A Pán uzdraví chorého. Urobte aj toto, ak ste to ešte neurobila. A túto sviatosť pomazania chorých môže veriaci človek prijímať viackrát, zvlášť keď sa zdravotný stav chorého zhoršil.
Poprosím Pannu Máriu za Vás pred našim Pánom Bohom. A želám Vám uzdravenie od nášho Pána Ježiša Krista, ktorý stále na tejto zemi uzdravuje ľudí od rozličných chorôb a neduhov. Máme tento prísľub od neho, ktorý je stále platný: "A hľa, ja som s vami po všetky dni až do skončenia sveta.“ On nám stále pomáha a uzdravuje nás. Amen. S prianím všetkého dobrého od Pána Váš brat Jaroslav.


(745) Maria
20 apríl 2023 12:30:42

Dobrý deň,

neviem kde a ako začať, ale asi najprv tým, že poprosím o modlitbu pre seba, za moje uzdravenie zo zákernej choroby.

Mám 43 rokov , dve krásne deti a manžela, ktorý má nadovšetko ľubi.

Prečo sa mi to stalo? to sa Pana Boha nemusím pýtať , NATO odpoveď mám , viem to. Bola som veľmi žiarlivá ,strpčovala som život svojmu mužovi, on mi vraví , že 17 rokov pri mne trpel a ja som sa modlila za jeho premenu. Nakoniec mi to teraz Boh ukázal , že tú zmenu potrebujem ja a nie on. Len škoda , že je to až teraz keď som chorá.

Chcela by som všetko napraviť, ale ako?

Čo robiť?

V prvom rade by som chcela poprosiť modlitbu, nie len pre seba , ale aj celú rodinu lebo všetci teraz trpíme , a to len kvôli mojej hlúposti , chcela by som im všetkým ukázať, že nie som už viac zlý človek.

Že som sa zmenila.

Prosím poproste i Pannu Máriu, za príhovor - za mňa , pred naším Pánom Bohom.

Teraz si chcem dať v živote jednu prioritu - JEŽIŠA a zmeniť to , dať si tu prioritu - potrebujem tiež pomôcť, lebo viem , že len on ma môže uzdraviť.

Prosím o modlitbu, za ktorú vopred ďakujem.

Pán Boh zaplať.



(744) Pre Marija Bu
16 apríl 2023 15:16:54

Pochválený buď Ježiš Kristus. Milá sestra, ďakujem Vám, že ste mi napísala a všetko dobré Vám prajem. A k Vašej otázke: podľa toho, ako ste mi opísala situáciu, je náročné s kmotrou sa čo i len stretnúť, lebo hneď sa na Vašu adresu opĺzlo vyjadruje. Žiaľ, je mi to ľúto, ale musíme veci prijať tak, ako sú. Neviete, že či je to aj vôľa krstného syna, aby ste bola prítomná na slávnosti prvého svätého prijímania. Patrilo by sa tam byť, veď ste jeho druhou mamou. Netušíte však, že ako sa k vám bude správať jeho matka a poníženie nechcete znovu zažiť. Chápem Vás: "Odpustila som jej a nehnevám sa na ňu za to čo mi urobila len nechcem s ňou udržiavať vzťahy lebo to nie je dobré oberala ma tým o kresťanský pokoj." Keď by ste v nedeľu nestihli navariť obed a išli by ste na obed do reštaurácie, v ktorej by už pred vami sedela kmotra so synom, hneď by ste sa otočili a odišli by ste do inej reštaurácie alebo by vám to nevadilo, že tam sedia za iným stolom. Tak isto by ste sa mohli stretnúť na športovom alebo kultúrnom podujatí a čo by ste urobila, hneď odišla preč. To je výborné, že ste jej odpustila a nehneváte sa na ňu. A odpoveď na tú druhú časť vety: nedostali sme milosť len veriť v Krista, ale aj trpieť pre neho. Nebolo by správne sa jej do konca života vyhýbať, niektorí ľudia sa snažia vyhýbať sa Kristovi, ale aj tak sa s ním stretnú a bude súd. Život nás niekedy vhodí do jamy levovej, ale vydržme to zo cťou. Pretrpme urážky, nadávky pre vieru, pre kresťanský život a modlime sa za tých, ktorí nám zle robia. Lebo keď budeme milovať len tých, ktorí aj nás milujú, čo zvláštne budeme robiť, veď to isté robia aj pohania. Keď budeme navštevovať len tých, ktorí nás pozývajú a cítime sa u nich dobre, čo zvláštne robíme?!, veď tom isté robia pohania. Dúfam, že som Vám touto mojou správou pomohol a želám Vám správne rozhodnutie. Buďte silná. Ja som sa pred dvoma dňami ocitol v jame levovej pre svoju vieru, pre kostol. Utŕžil som pred všetkými spústu hnusných nadávok. Zachoval som si pokoj v srdci. V tichosti som to všetko znášal. Po polhodine sa mi tá osoba ospravedlnila. Sme tŕňom v oku pre svoju vieru. Ale nemusíme to zabaliť a skrývať sa. Verejne dokazujme v tomto svete, že Kristu žije, a to aj svojimi postojmi a láskou k nepriateľom. Nebojme sa ich uštipačných slov. Veď, keď to bude Pán Ježiš chcieť, tak on sám sa nás zastane. Ahojte a všetko dobré prajem. Jaroslav, brat.

(743) Marija Bu
15 apríl 2023 15:21:53

Požehnaný deň drahý duchovný otec, chcela by som Vás veľmi pekne poprosiť o radu. Mala som kamarátku, ktorá mala dieťa s rozvedeným mužom teraz sú manželia len úradne do kostola nechodia. Ja som jej synovi išla za krstnú mamu mala som ho rada a chcela som, aby neprišiel o sviatosť krstu lebo inú vhodnú osobu nevedeli nájsť. No, ale ona sa voči mne a môjmu manželovi zachovala veľmi zle časom urazila ho a urážala aj mňa, ponižovala a počas môjho svadobného dňa mi písala veci, aby ma zosmiešnila, rozplakala a cítila som sa zle. Tak som s ňou prestala udržiavať kontakt ani predtým sme sa nejako často nenavštevovali nemala o to nejako záujem. Teraz mi však volala či prídem jej synovi na sväté prijímanie. Ale z jej strany je to len formalita, aby to prebehlo nechodí do kostola ani syna k tomu nevedie a bojím sa, že zase ma tam len slovne napadne ako to už veľakrát urobila, urazí a bude to skôr na nepokoj, hnev. A viem, že potom sa už neuvidíme. Odpustila som jej nehnevám sa na ňu za to čo mi urobila len nechcem s ňou udržiavať vzťahy lebo to nie je dobré oberala ma tým o kresťanský pokoj. Preto by som Vás chcela poprosiť mám povinnosť tam ísť na svätú omšu počas svätého prijímania, alebo je lepšie pomodliť sa doma za krstného syna dať odslúžiť za neho svätú omšu, ktorej sa zúčastním, aby som predišla nejakým sporom, nepokoju... Pán Boh zaplať za odpoveď

(742) Mária
31 marec 2023 07:43:32

Pochválený buď Ježiš Kristus. Prosím o modlitbu pre našu dcéru Dominiku. Dňa 03.04.2023 od 07:00 hod. má štátnicu. Je už v šiestom ročníku na medicíne, keď si ju Pán Boh povolal do tejto služby, aby ju s Božou pomocou zvládla. Nech na vlastnej koži pocíti Božiu lásku, milosť, ochranu a pomoc.
Nech už nikdy viac nepochybuje, ale nech dôveruje Pánu Bohu aj keď v tejto dobe nie je ľahké. Pán Boh zaplať za vaše modlitby.


(741) Petronela
5 marec 2023 22:35:14

Prosím Pane Bože pomôž mne a mojim deťom, aby nás nerozdelili, aby ma deti rešpektovali, aby sme mali strechu nad hlavou, aby sa duša mojej mami, ktorá zomrela 30.11.2022 dostala do Neba a aby môj muž prestal piť. Ďakujem. Amen.

(740) starká
11 február 2023 14:32:21

Prosím o Božie požehnanie,dary D.Sv.,zdravie pre moje deti a ich rodiny

(739) Mária
24 január 2023 09:10:59

Pochválený buď Ježiš Kristus. Prosím o modlitbu za obrátenie Dominiky. Nech už nikdy viac nepochybuje, ale dôveruje Pánu Bohu. A zároveň o pomoc a Božiu ochranu dňa 25.01.2023 o 08:00 hod. pri štátnici. Je už v šiestom ročníku na medicíne a má štátnicu. Keď si ju Pán Boh povolal do tejto služby, aby ju aj s Božou pomocou zvládla. Nech na vlastnej koži pocíti Božiu lásku, milosť a pomoc. Pán Boh zaplať.



(738) Helena
8 január 2023 21:57:45

Prosim o modlitby a sv. omse za uzdravenie mojho otca z rakoviny pecene. Dakujem vam.

(737) Katarína
6 január 2023 19:16:44

Prosím o zdravie a Božiu pomoc pre mňa a celú moju rodinu. PBZ

(736) Miriama
26 december 2022 18:44:28

Prosím o modlitbu za počatie dieťatka a o silu vytrvať v tomto 7 rocnom snažení. Veľmi túžime po dieťatku

(735) Alena
11 december 2022 15:23:03

Prosim o modlitby a boziu pomoc pre uzdravenie celej mojej rodiny. Pan boh zaplat.

(734) Alena
11 december 2022 15:20:08

Prosim o modlitbu pre moju dceru Ivanu pri skuskach. Pomoz jej sustredit sa a zbavit sa stresu, ktory jej zhorsuje aj zdravotne problemy. Pan boh zaplat.

(733) Mária
25 november 2022 12:18:12

Prosím o modlitbu za môjho manžela alkoholika, som zúfala, zomrel nám syn vlastným pričinením, nemám oporu u neho, zo všetkého viní mňa, pije celé manželstvo 30 rokov, je bezcitný, srdce z kameňa, máme ešte 3 zlaté dospelé deti, ktoré sú mi veľkou oporou, malinkú vnučku, rodina ho nezaujíma, len nech má alkohol, aj kolegovia v práci ho odsudzujú, ale alkohol je prvoradý, deti sa mu odcudzili, bojím sa budúcnosti, každý deň je pre mňa utrpením. Pane Ježišu, prosím Ťa zmiluj sa nado mnou aj nad našou rodinou.

(732) Jaroslav
18 november 2022 14:18:24

Ďakujem Vám za slová povzbudenia. Ďakujem Vám za modlitby. Ďakujem Vám za lásku a priateľstvo, i keď sme sa osobne nestretli. Ďakujem Vám za všetko. Ale túto stránku mi nezakázali. Nezakázali mi modliť sa, či postiť sa. Alebo čítať Sväté Písmo. Môžete aj naďalej písať svoje úmysly. Ani vyznávať sa mi z hriechov mi nezakázali. A to je super, lebo je napísané: "Vyznávajte si teda navzájom hriechy a modlite sa jeden za druhého, aby ste ozdraveli. Lebo veľa zmôže naliehavá modlitba spravodlivého." Bezhriešni ľudia sa nebudú za Vás modliť, lebo oni nemusia ozdravieť. Keď súdia hriešnikov, dajú im pocítiť svoju moc. Kráľ Dávid spáchal hriechy, ale nechcel, aby ľudia o ňom rozhodovali: "Som vo veľkej úzkosti. No nech padneme do Pánovej ruky, lebo jeho milosrdenstvo je veľké! Ale do ruky človeka nech nepadnem." Ľudia dokážu byť v súdoch nemilosrdní a bezcitní. Nemyslite si, že takýto ľudia sa budú za nás modliť. Tvária sa milo, ale v ich očiach je jed nelásky a neodpustenia. Hlásajú svoje evanjelium.

(731) Zuzana
27 október 2022 07:24:15

Prajem požehnaný deň
Chcem sa opýtať či môžem priať sviatosti pokiaľ nie sme s priateľom zosobášený ale žijem v jednej domácnosti a máme spoločnú dcéru.
Pan Boh zaplať za odpoveď.

(730) BOHU známa
26 september 2022 23:54:28

Prosím o modlitby za matku malého syna, je tehotná s dievčatkom, zistili jej zhubnú, agresívnu rakovinu, za matku dvoch malých dievčatiek, je na materskej, ostala nevládna, má choré dýchacie cesty a potrebuje opateru, za príbuznú po mozgovej príhode, za nevyliečiteľne chorých, za našu rodinu, za slobodných, aby im Boh poslal do cesty vhodných partnerov, za Slovensko a celý Svet, aby nás Boh viedol po ceste k Sebe a zbavil navždy Svet zlého. Bohu vďaka.

(729) Eva
4 september 2022 14:43:28

Vážený dôstojný pán. Veľmi hľadám duchovnú pomoc, lebo asi moje, naše rodinné modlitby nestačia. Hľadala som po nete kňaza, ktorý by mi pomohol v modlitbách, lebo verím a dúfam, že sila modlitby by pomohla. Mali sme už možnosť pocítiť Božie zázraky, len tu je asi sila zlého veľmi silná. Náš syn je alkoholik, je na tom veľmi zle už aj psychicky, alkohol ho ničí, už urobil aj to najhoršie, čo mohol, sme zúfalí. Chcela by som sa spýtať, poprosiť Vás, či by bolo vo Vašich silách, zahrnúť ho do Vašich modlitieb.
Neviem, či to môžem takto napísať, ale zaplatím aj za modlitby tak, ako sa platí na sv.omše. Úprimne Vám ďakujem za odpoveď. Prajem Božie požehnanie z celého srdca.

(728) Laci
1 september 2022 19:17:22

Pochválený buď Ježiš Kristus,
chcem sa spýtať,
istý manželia chodia len občas na nedeľné sv.omse.
Majú neplnoleté diéťa, ktoré nemôže (a chce) ísť na sv. omšu lebo rodičia s ním nepôjdu a napr. na druhu nedeľu už zas pôjdu. Môže ísť dieťa na tu druhu nedeľu na sv. prijímanie, ak nebolo v predchádzajúcu nedeľu na sv. omši, vinou rodičov, ktorí s ním neboli na omši? (a ktoré je o nich závislé).

(727) Bohu známy
28 august 2022 18:40:56

Prosím Vás o modlitby za ochranu mňa a mojej rodiny pred každým nebezpečenstvom.Ďakujem.

0 komentárov pre “Ahojte. Tu mi môžete napísať.
1 Ping-y/Trackback-y pre "Ahojte. Tu mi môžete napísať."
Prekvapenie pre teba
Myšlienka dňa:
Keď miluješ blížneho, očisťuješ si oko, aby si mohol vidieť Boha.
Sv. Augustín